Wanneer je niet regelmatig naar een tandarts gaat, is de kans groot dat je al eerder naar een spoed tandarts geweest bent. Je eigen tandarts kan je niet op direct helpen, aangezien er geen plek is, gesloten of op vakantie is. De tandarts spoedgevallendienst moet in dit geval de oplossing bieden voor je probleem.

Wat is een spoed tandarts

Met een spoed tandarts kom je in aanraking wanneer je direct een tandarts nodig hebt. Je eigen tandarts is op vakantie, ziek, vol of is gesloten, waardoor je noodgedwongen naar een andere tandarts moet zoeken. Met de pijn die je waarschijnlijk hebt zal je niet kunnen wachten totdat je eigen tandarts weer een plekje vrij heeft. In Amsterdam zijn er verschillende mogelijkheden om snel geholpen te worden.

Spoed tandarts in Amsterdam

Bent u opzoek naar een een spoed tandarts in Amsterdam, dan bent u hier op de juiste plek. Er zijn verschillende mogelijkheden waar u terecht kunt voor een spoedgeval. Over het algemeen zijn de spoedgevallen diensten de gehele dag en nacht geopend. Snel behandeld worden moet dus geen probleem zijn. Bij onderstaande praktijken heeft u de mogelijkheid om behandeld te worden.

Dental365

Dental365 is gevestigd aan de Piet Heinkade in IJburg Amsterdam. Deze nieuwe praktijk is sinds begin 2017 geopend voor alleen spoedgevallen. De praktijk is momenteel 24 uur per dag geopend. Echter is er in de nacht nog niet altijd een tandarts aanwezig. Alleen voor de ernstige gevallen zal er een tandarts beschikbaar zijn. Wel kunt u altijd contact opnemen, om te praten over de ernst van de aandoening. Daaruit volgend wordt besloten of het kan wachten of direct behandeld moet worden. Bij Dental365 is er tussen 8 uur ’s ochtends en 11 uur ’s avonds inloop mogelijk. Je kunt dus zonder afspraak naar binnen wandelen om bijna meteen plaats te nemen in de tandartsstoel.
Neemt contact op met Dental365

Mondzorg Poli

In het Amsterdamse Slotervaartziekenhuis is Mondzorg Poli gevestigd. Het is gevestigd aan de Louwesweg 6. Zij verlossen u altijd van uw pijn. Ze behandelen net zoals bovenstaande, 24 uur per dag patiënten met pijn. U kunt dus overdag, avond, nacht en in het weekend bij Mondzorg Poli terecht.

Tandartsspoedpraktijk

De Tandartsspoedpraktijk is gevestigd in het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis (OLVG) aan het Oosterpark in Amsterdam. Sinds 2013 is Tandartsspoedpraktijk in samenwerking met het OLVG opgezet om alleen spoedbehandelingen uit te voeren. De praktijk is 24 uur per dag, 7 dagen in de week open. Ook in het weekend, feestdagen en vakanties.

Lassus Tandartsen

Lassus Tandartsen is een van beste tandartspraktijken in Amsterdam. Van alle bovenstaande praktijken zijn er geen nabehandelingen mogelijk. Het kan natuurlijk goed zijn dat u meerdere behandelingen nodig heeft, om van uw pijn verlost te zijn. Lassus Tandartsen is gevestigd op twee locaties in Amsterdam ( Keizersgracht en Lassusstraat ). Ze zijn echter niet 24 uur per dag geopend. De openingstijden zijn ongeveer van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat. Ook in het weekend zijn de praktijken geopend voor spoedbehandelingen. Het voordeel om hiernaartoe te gaan is dat u dan wel een eigen tandarts heeft, die eventuele nabehandelingen kan afmaken.
Meer informatie over: Lassus Tandartsen Keizersgracht of Lassus Tandartsen Lassusstraat.

Dienstdoende Tandarts

Met de aanwezigheid van zoveel verschillende spoedpraktijken is de dienstdoende tandarts niet aanwezig in Amsterdam. Dit is vaak een afspraak tussen verschillende tandartsen gevestigd in een gebied, die circulerend diensten buiten de “normale” uren uitvoeren. Aangezien er in Amsterdam al vele mogelijkheden zijn om van uw pijn af te komen, is er in Amsterdam geen dienstdoende tandarts.

Tarieven van een Spoed Tandarts

De tarieven van een spoed behandeling zijn iets hoger dan een normale behandeling. Met een tandartsverzekering zullen deze kosten vergoed worden door uw zorgverzekering. Bent u aanvullend verzekerd en heeft u geen speciaal gekozen tandartsverzekering, dan moet u de kosten zelf betalen. Over het algemeen bedragen de tarieven tussen ongeveer de 150 en 240 euro. Het ligt er natuurlijk net aan wat er precies gebeuren moet. Let er wel op dat het mogelijk is, dat dit voor de behandeling betaald moet worden. Neem contact op met de desbetreffende zorgverlener om niet voor verrassingen te komen staan.

Behandelingen van een spoedgeval

Voor onderstaand drie categorieën kunt u zien waarvoor u allemaal naar de spoed tandarts in Amsterdam kunt gaan. Mocht uw geval er niet tussen staan, maar toch behandeld willen worden, dan kunt u het beste eerst telefonische contact opnemen. Voor alle drie de noodgevallen kunt u dus behandeld worden, maar is er voorrang bij de ernstigere gevallen.

Acuut spoedgeval

• Bloedingen of nabloeding na het trekken van kies of tand;
  • Afgebroken tand of kies;
  • Uitgevallen tand of kies;
  • Opgezwollen wang door een ontsteking (abces);
  • Losse tand of kies;
  • Onhoudbare kiespijn;

Regulier spoedgeval

• Pijn in tand of kies;
  • Pijn in een zenuw in en rondom het gebit;
  • Pijn na trekken van een tand of kies (als pijnstillers niet voldoende zijn);
  • Ontsteking in en rondom het tandvlees;
  • Pijn aan het kaakgewricht;

Overige spoedgeval

• Los zittende vulling;
  • Uitgevallen vulling;
  • Afgebroken voortand;
  • Scherpe rand aan tand (met als gevolg beschadiging aan tong/wang);
  • Snelle behandeling in verband met vakantie;
  • IJzerdraadje van beugel gesprongen;

De desbetreffende tandarts zult u natuurlijk zo snel mogelijk helpen om u van uw probleem af te helpen. De patiënten worden meestal in volgorde behandeld of in het geval van ernst van de behandeling. Heb dus begrip voor als u iets langer moet wachten als uw spoedgeval minder ernstig is.